Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.04 10:12 - Яйцата, ползите от тях и как да определим количеството.
Автор: functionalpowerfit Категория: Спорт   
Прочетен: 291 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 05.04 11:36


 
Здравейте! 

Понеже съм обещал да пиша статии, които са актуални, интересни и полезни мисля, че сега е момента да кажа нещо за яйцата и това колко и как е добре да се консумират те. От доста време на сам се води вечния спор за това дали жълтъците са вредни или не.   В последното десетилетие се доказа по всевъзможни начини, чрез изследвания и научни доклади на какви ли не институции, че нивата на лошия LDL холестерол не се влияят от мазнините в жълтъците.
Което доказва че дори и да ядете по 4 -5 цели яйца на ден няма да развиете заболяване на сърдечно-съдовата система освен, ако вече нямате такова, към което сте предразположени или е вследствие на друга причина. Доказано е също, че няма повишаване на риска от атеросклероза.  Разбира се това не означава, че това трябва да е основната ви храна и да изяждате по една кора яйца за ден два. Както всяко полезно нещо предозирането може да доведе до проблем.

Тук става дума за това, че не е нужно да се ограничавате с норми от типа на един жълтък на всеки четири белтъка или нещо подобно.

Ако обаче се консултирате с някое медицинско лице вероятността да анатемоса жълтъците е много голям. Това е така защото голяма част от българските лекари работят със информация получена по време на тяхното образование да кажем преди 20 г. когато все още нямаше достатъчно неоспорими факти за ползите от жълтъка. Понеже някой от тях не оползотворяват времето си в личностно усъвършенстване като четене на допълнителна литература или участие в семинари, те живеят със старото схващане, че жълтъците са вредни.
Един от най-често срещаните въпроси, който ми е задаван в миналото на тема хранене е този за яйцата и най-вече за жълтиците.  Сигурно и вие се питате неща от типа:
Колко яйца мога да ям на ден, всичките ли да са цели и до колко жълтъка мога да изям.?  
Освен, че всичко е строго индивидуално, е важно да се знае, че някой хора имат непоносимост към някой от съставките на жълтъка и получават алергични реакции като обриви и други, дори само от един жълтък.

Това обаче не значи, че и при останалите хора е така. 
Ако и Вие имахте такава непоносимост със сигурност щяхте вече да знаете и да е установено, че това не е за вас. 
В случай, че всичко е нормално как да разпределим количеството на жълтъците в нашия хранителен план за деня?
 От медицинска гледна точка разбрахме, че жълтъците не са толкова вредни и може да си позволим повече от два жълтъка за деня.
  Какво е нужно да знаем за тях като хранителен състав обаче? Те са най-висока биологична стойност от всички източници на протеин, белтъкът съдържа 4-5 грама протеин в жълтъка обаче има 7-8 гр. мазнини и само 3 гр. протеин, това означава още около 70 калории отгоре. От гледна точка на калориен прием трябва се има предвид тези калории и да се знае, че ако калорийният ни прием за деня бъде надхвърлен и целта ни е да сваляме килограми то това няма да се случва.  Разбира се това не е нищо фатално, а просто поправима грешка.
Да се върнем пак на състава на яйцето и най вече на този на жълтъка.  Те са много богати на витамин А, Б2, Б5 и Б12, минерали като калций,  фосфор, селен и желязо. Мазнините на жълтъка са едни от най-полезните, които трябва да приемаме.
Много добър източник на Холин, които често е в дефицитни норми за повечето от нас, изключително полезен е  за зрението и очите
В заключение може да се каже за яйцата и в частност жълтъците, че са една от най-полезните храни, които може човек да консумира.  
Ако имате за цел намаляване на личното тегло броят на жълтъците трябва да се ръководи от останалия калориен прием за деня, което означава, че може да изядете 3-4 цели яйца на закуска, ако това например основното ви хранене. За да сте сигурни в точните количества е добре да следвате хранителен план изготвен съвместно със специалист в тази област. Ако имате колебание за това може да се свържете с нас от FPF за съвет или консултация.    
Автор: Васил Янчев    


Тагове:   Health,   sport,   strength,   condition,   fitness,   nutrition,   feeding,


Гласувай:
0
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: functionalpowerfit
Категория: Спорт
Прочетен: 10583
Постинги: 18
Коментари: 0
Гласове: 3
Архив
Календар
«  Септември, 2018  
ПВСЧПСН
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930